Da biste u potpunosti uskladili poslovanje sa propisima o zaštiti podataka o ličnosti, nema potrebe da
guglate milion izvora i tražite iglu u plastu sena. Sve što vam je potrebno nalazi se NA JEDNOM MESTU.
Evo kratkog pregleda svih neophodnih koraka i dokumenata koje bi jedna firma trebalo da primeni kako
bi uskladila svoje poslovanje sa ZZPL i GDPR :
- Mapiranje podataka o ličnosti
Ovo je prvi i najvažniji korak.
Potrebno je da napravite spisak svih podataka o ličnosti koje obrađujete, bilo da su to podaci vaših
zaposlenih ili klijenata kao i svrhu za šta ih prikupljate; - Imenovanje lica za zaštitu podataka ( DPO officer)
Ovo može biti neko od vaših zaposlenih, ili neki spoljni saradnik; - Izrada potrebne dokumentacije:
· Pravilnik o obradi podataka o ličnosti,
· Politika privatnosti,
· Politika kolačića ,
· Uslovi korišćenja sajta ,
· Elaborat o proceni uticaja na zaštitu podataka o ličnosti
Ovo su najčešći dokumenti koje većina firmi treba da ima. - Implementacija dokumentacije i bezbezbednosnih mera;
- Obuka zaposlenih
Svu dokumentaciju možete da bacite ako vaši zaposleni ne postupaju u skladu sa istom. Zaštita ličnih
podataka nije mrtvo slovo na papiru.
Sve ovo bi vas koštalo kao profesionalna izrada sajta, a MNOGO manje od kazni i gubitka poverenja
klijenata koje vas očekuju ukoliko ne uskladite svoje poslovanje.